Een goede start van BuurtBizKids!

vr 24 mei 2019

Ons nieuwe lesprogramma BuurtBizKids gaat ontzettend goed! De kinderen zijn super enthousiast om aan de slag te gaan in hun buurt. Onze stagiaire Yvette heeft twee lessen meegelopen en doet verslag!

Les 2: de buurt in

De kinderen van de Rozemarn gingen de straten van Amsterdam-Zuid in om buurtbewoners vragen te stellen. Wat mist er nog in de buurt, wat er beter kon en wat er absoluut niet mocht veranderen. De kinderen kregen hele leuke en enthousiaste antwoorden! Zoals meer speeltoestellen voor de kinderen, een buurthuis en speciale speeltuinen voor gehandicapte kinderen. De kinderen waren tevreden en klaar om alle antwoorden om te zetten in een plan voor de buurt!

Een politieman wordt ondervraagd

Les 10: de Impactmarkt

De kinderen van de St. Catharinaschool hadden de allereerste eindmarkt van BuurtBizKids, oftewel: de Impactmarkt! De kinderen hadden hun ouders en vrienden uitgenodigd om te kijken naar hun presentaties over het verbeteren van hun buurt in Amsterdam Oost.

De ene groep vertelde enthousiast over hun idee voor een nieuwe speelplaats en de andere groep over hun markt voor de buurt. Na alle presentaties mocht iedereen stemmen op de groep ondernemers waar ze in wilden investeren. De ondernemers hadden alles uit de kast gehaald om stemmen te winnen. De ene groep schonk voor iedereen limonade in en de andere groep deelde hotdogs uit. De keuze was onmogelijk te maken, dus kregen beide bedrijfjes uiteindelijk een cheque mee!

Het ondernemingsplan van Green Start