nieuws

Fawaka Ondernemersschool

ma 18 jul 2016

Fawaka Ondernemersschool 2016

Fawaka Nederland organiseert in juli de Ondernemersschool voor duurzaam ondernemen met als doel kinderen op een speelse en positieve manier te laten ervaren wat duurzaam ondernemen is. Dit jaar worden kinderen uitgedaagd om rondom het onderwerp mode en chocolade hun ondernemersskills te ontplooien en zo een eigen, duurzaam geproduceerd product te ontwikkelen onder leiding van Jillian Emanuels (mode) en Thiëmo Heilbron (chocola).

De ondernemersschool wordt van 26 tot en met 30 juli gehouden in Amsterdam. Ondernemende kinderen van 10 tot 12 jaar uit Noord (mode) en Zuid-Oost (chocola) kunnen van kostenloos deelnemen aan het programma. Daarnaast organiseert Fawaka Nederland in samenwerking met Humanity in Action van 25 tot en met 29 juli voor kinderen in de leeftijd 12-14 jaar een ondernemersschool rondom chocolade waarbij Nederlandse kinderen samen met kinderen met een vluchtelingenstatus duurzame, slaafvrije chocorepen gaan ontwikkelen waarbij de focus ligt op mensenrechten.

Vorig jaar heeft Fawaka Nederland al met succes een summerschool georganiseerd in samenwerking met Tony Chocolonely waarbij drie groepen kinderen hun eigen slaafvrije chocoladereep mochten ontwikkelen en uiteindelijk verkopen. Het succes van het project en onderzoek toont aan dat onderwijs over ondernemerschap in jonge levensfase een sterk positief effect heeft op zelfvertrouwen, creativiteit, ambitie, analyserend vermogen, doorzettingsvermogen, samenwerkingsvermogen en pro-activiteit. Daarnaast sluiten deze vaardigheden aan op de kerndoelen primair onderwijs.

Ben of ken je een kind die zou willen deelnemen aan de ondernemersschool?
Meer informatie over de ondernemersscholen:
Centrum: HIA & Fawaka Junior Chocolate Edition
Noord: Choco ondernemers Buikslotermeerplein
Zuid-Oost: Mode ondernemers Heesterveld

Aanmelden kan via: Thiemo Heilbron (chocolade) of Jillian Emanuels (mode) en schrijf kort waarom je graag mee zou willen doen met de ondernemersschool.

FB header edit(1)

poster_oproep(1)