nieuws

Fawaka Ondernemersschool ontmoet de burgemeester en de premier

vr 08 feb 2019

Afgelopen woensdag 6 februari kwam burgemeester Halsema op werkbezoek in Amsterdam Zuidoost. Op haar uitnodiging was premier Rutte ook aanwezig.
Fawaka Ondernemersschool oprichter Thiëmo Heilbron was samen met Dionne Abdoelhafiezkhan, oprichter van IZI Solutions en winnaar van de Nieuw Amsterdam Prijs, Richard Severin van RecyQ, Maru Asmellash van The New Originals, en Juriaan van de gezellige Buurtwerkkamer Multibron uitgenodigd om met hen in gesprek te gaan.

Onder genot van een Surinaams pasteitje van Ella, vrijwilligster bij de Buurtwerkkamer, vertelde Thiëmo over de Ondernemersschool en de visie; álle kinderen in Nederland laten kennismaken met ondernemen met oog voor de wereld en de mensen met wie ze die delen (duurzaam ondernemen dus). Ook Xafirah (11 jaar) en Shekinah (11 jaar), deelnemers van een Choco Ondernemers programma in Zuidoost, vertelden aan de gasten wat ze hadden gedaan en geleerd tijdens het programma. Rutte nodigde hierop de dames uit om een keer naar de kamer te komen!