Impact BuurtBizKids onderzoek

ma 25 mei 2020

Ons motto ‘jong geleerd is oud gedaan’ is wat centraal staat bij ons BuurtBizKids programma. In dit programma maken kinderen op een speelse wijze kennis met sociaal ondernemerschap. Van 11 uitvoeringen van BuurtBizKids, waar in totaal 83 kinderen aan hebben meegedaan, hebben wij de impact op kennis, houding en vaardigheden ten aanzien van sociaal ondernemerschap onderzocht. Hoewel het theoretisch vaak wat abstract voor de kinderen blijft is gebleken dat de kinderen gedurende het programma veel ontwikkelingen doormaken op het gebied van inlevingsvermogen, identificeren van hulpvragen en nog veel meer. Lees hier het onderzoek!