Update WereldBurgerschap

di 28 jan 2020

Zoals jullie natuurlijk al weten heeft Fawaka Ondernemersschool een nieuwe tak: Fawaka WereldBurgerschap.

Fawaka WereldBurgerschap biedt scholen een gestructureerde aanpak om invulling te geven aan burgerschapsonderwijs. De uitnodiging is om Burgerschap (waarvoor aandacht in het onderwijs verplicht is) uit te breiden tot 'WereldBurgerschap'. Denk hierbij aan lessen over onder andere duurzaamheid, training rondom antidiscriminatie, een pad naar een inclusieve schoolbibliotheek, wereldgeschiedenis, mensenrechteneducatie en nog veel meer.

We zijn al flink aan de slag met onze WereldBurgerschapprogramma’s! Zo hebben we al verschillende lessen, workshops en andere sessies georganiseerd. Onder andere voor teams van verschillende scholen en bij bijeenkomsten van nationale onderwijsorganisatie Nuffic en het Unesco-scholennetwerk.

De komende maanden staat nog veel meer in de planning. Zo zijn we momenteel onder andere in gesprek met de Gemeente Amsterdam en andere mogelijke partners.

Wat voor kansen biedt het om aandacht te besteden aan wereldburgerschap, en daarmee ook de wereld en perspectieven van buiten Nederland te betrekken? Meer weten over WereldBurgerschap? Lees dan dit artikel van Fawaka Wereldburgerschap's ontwikkelaar Miguel Heilbron.