Workshops bij gezinsopvang de Walborg

do 10 okt 2019

Na een heel succesvolle eerste reeks in de lente, zijn we deze herfst opnieuw gestart met een workshopreeks duurzaam ondernemen voor de kinderen van gezinsopvang de Walborg. Fawaka docente Nina vertelt over haar ervaring tijdens de workshop Upcycle:

''Ik heb de geweldige kans gekregen om de lesprogramma’s van Fawaka Ondernemersschool in de praktijk mee te maken! Na een warm ontvangst in de Walborg door heel veel nieuwsgierige en blije kinderen, ben ik aan de slag gegaan met het thema Upcycle. Samen hebben we super mooie muziekinstrumenten geknutseld van afvalproducten, zoals wc-rolletjes en bierdopjes. Ook hebben we geleerd over upcyclen. ‘Wat is dat?’, en ‘Wat voor ideeen hebben jullie?’, waren vragen die snel beantwoord werden. Zo bedachten de kinderen bijvoorbeeld om van oude pannen en bekers muziekinstrumenten te maken!

En wat een energie hebben deze kinderen, we hebben niet alleen geupcyceld, maar ook spelletjes gespeeld, gedanst en natuurlijk muziek gemaakt. Ik ben na deze energieke middag een mooie ervaring rijker. Hele dankbare kinderen en ook ouders, die zelf enthousiast meedoen. Ik heb super veel zin in de komende weken!''

De komende weken doen wij nog workshops met de thema's Mode, Chocola, Fitkids en Natural Beauty.