DE PROGRAMMA'S VAN
FAWAKA ONDERNEMERSSCHOOL

Winkel voor Mens en Aarde

(groep 1-3)

Kinderen openen hun eigen duurzame winkeltje  en bakken pannenkoeken. Deze verkopen ze op  de Heerlijke Eerlijke Pannenkoekenmarkt!

(groep 4-5)

De kinderen gaan de uitdaging aan om in  groepjes Boerderij Ondernemingen op te  zetten! Maar wat komt er allemaal kijken bij  een boerderij?

(groep 3-5)*

Kinderen gaan de uitdaging aan om van restafval en duurzame materialen een boot te bouwen.

*Wij raden aan om in groep 3 pas na de kerstvakantie met dit programma te beginnen.

(groep 3-8)*

Kinderen ontwikkelen hun eigen fairtrade  chocolademerk en verkopen deze op de  Heerlijke Eerlijke Chocolademarkt!

(groep 3-8)*

Kinderen ontwikkelen hun eigen duurzame  modemerk en verkopen zelfgemaakte items  op de (Kl)eerlijke Modemarkt!

(groep 3-8)*

Kinderen maken hun eigen productlijn van  rest-materiaal en verkopen deze tijdens de  Upcycle Makersmarkt!

(groep 3-8)*

Kinderen starten een eigen cateringbedrijf.  Ze verkopen hun duurzame gerechten op het Fit Food Festival!

(groep 4-8)

Een groep kinderen gaat de uitdaging aan om  hun eigen band met sociale boodschap op te richten! Deze laten ze horen tijdens het Blije Beat Benefiet Festival!

(groep 6-8)

Kinderen maken een robot die een maatschappelijk probleem aanpakt en presenteren  hun resultaten gedurende een TechTalk.